بازی ایرانی تریلر

تریلر بازی ایرانی : تعهد سیاه

تریلر بازی ایرانی : تعهد سیاه

بازی “تعهد سیاه” توسط Tigra Studio و در سبک اکشن – ماجرایی، ساخته می شود. داستان این بازی روایتی است از مبارزه پایان ناپذیر خیر و شر. در گیم پلی این بازی نیز، بیشتر از عناصر طبیعت، همچون آب، خاک و آتش، برای نابود کردن دشمنان استفاده خواهد شد. البته این تریلر، بیشتر یک دموی تکنیکی است و در آن، شاهد جلوه های گرافیکی فوق العاده این بازی خواهید بود.


[download id=”1077″]                           [download id=”1078″]

مهدی فنایی

مهدی فنایی

26 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

پنج × دو =

  • سلام من تازه با این سایت آشنا شدم ..محشره ….ولی نمی دونم چطوزی باید تو این سایت ثبت نام کنم اگه می شه راهنمایی کنین … چیزی به عنوان ثبت نام در سایت ندیدم

    • خوش آمدید دوست عزیز
      برای دانلود ویدئو ها لازم نیست ثبت نام کنید ، و تنها جایی که توی این سایت برای ثبت نام وجود داره قسمت فروم هست .

  • خیلی خوب بود
    مخصوصا قسمت simulate پل، کار سختی بوده
    خیلی دوست داشتم تو این قسمت یعنی گیم سازی کمکی کنم ولی حیف که رفتم تو بخش Animation و CG
    بهم پیشنهاد هم شد برای ساخت گیم ولی نرفتم به جاش براشون دعا میکنم

  • باز هم سلام.

    آقای “فنایی” ممنون بابت توضیح.

    آقای “علیرضا” بنده متوجه اشتباه شما شدم، اشتباه شما اینه که فکر می کنین هر گردی گردو هست که در حقیقت هر گردی گردو نیست ! البته به شما حق می دم که با دیدن چنین خروجی به این مسائل هم فکر کنین !

    اگر با لفظ تکنیکال دمو نمی تونین کنار بیاین اسمش رو برای خودتون بزارین Prototype ورژن 0.1 !
    هدفی که از انتخاب این اسم بوده اینه که در این نسخه هیچ گونه مباحث مفهومی مطرح نبوده و فقط هدف نمایش سطح کاری تیم در یک سال پیش بوده.

    من واقعا نیازی به توضیح و اثبات نمی بینم اما این کار رو می کنم بلکه بتونم کمکی کرده باشم :
    دو متریالی که اینجا عکسشو آوردین متریال های دموی ما نیستن بلکه متریال های آماده ی خود UDK هستن.

    اولی که متریال سنگ هست یک تکنیک رایجه که استفاده می شه که ما هم از همین تکنیک استفاده کردیم. دو تکسچر که اسم یکی رو می ذاریم Main_Tex برای جزئیات ازفواصل دور است و دیگری Detail_Tex که برای مشاهده جزئیات از فواصل نزدیکه و بر روی آبجکت با Tile بالاتر از 1×1 استفاده می شه.
    از ّبردار Fresnel برای ایجاد لایه ای از غبار وقتی که به جسم از کنار نگاه می کنیم استفاده می کنیم (وقتی زاویه بردار سطح با بردار دوربین بیش تر میشه شدت افکت هم تقویت میشه)

    متریال دوم رو از ظاهرش نترسین ! عملکرد متریال به تعداد نودهاش نیست. گاهی اوقات با یه Custom Node و HLSL نصف و نیمه ای که UDK ساپورت میکنه میشه کارهای خیلی بزرگی کرد که فقط با چند تا نود پیاده سازی می شه. اینجا بیشتر نودهای به کار رفته برای توابع باد هستند که بعدا از طریق ادیتور و اکتور های Wind کنترل میشن، اگر اونا رو در نظر نگیرین متریال کاملا تبدیل به یک متریال معمولی میشه بدون تغییری در خروجی بصری متریال.

    نهایتا این مطلب رو اضافه میکنم که خروجی که می بینین صرفا با نورپردازی به دست نمیاد ! تمام ابزارهای آماده ای که اسم بردین که UDK در اختیار طراح ها قرارمیده توانایی های فوق العاده ای دارن که انشا الله به مرور زمان که تونستین باهاشون به صورت حرفه ای کار کنین مفهوم گرفتن Look & feel قابل قبول براتون ملموس تر میشه.

    امیدوارم که این مطالب مفید بوده باشن.

  • سلام

    اقای آریا اسرافیلیان من حرف رو روی هوا نزدم یک سال بیبشتره با یو دی کی کار میکنم اینم برای اثبات حرفم !

    http://s2.picofile.com/file/7167532682/1.jpg
    http://s2.picofile.com/file/7167532789/2.jpg
    http://s2.picofile.com/file/7167532903/3.jpg
    http://s2.picofile.com/file/7167533331/4.jpg

    تنها فرقی که من میبینم تو نورپردازی هست که باعث تیره تر شدن محیط و متریال ها شده وگرنه همون متریال ( شیدر ها ) رو استفاده کردید و بعضی جاها حتی مدل ها هم استفاده شده . اگه کار مستقله که خودش با این کیفیت عالیه ولی اگه گروهی و شرکتی و … هست باید بگم با این کارتون خودتون رو گول میزنید .

    من یه سوال هم برام پیش اومده و اونم اینه که Technical Demo رو کی و چه کسانی ارائه میدن ؟! تا به حال دیدید که بازی که با یک موتور آماده ساخته بشه و به اصل موتور هم چیزی اضافه نشده باشه Technical Demo داشته باشه ؟! پارتیکل سازی که خود موتور داره ، متریال هم همین طور ، فیزیک هم که توش ویژوال پیاده میشه و… همه چیز از آب گرفته تا نور و … رو که اینجین به صورت ویژول میسازه آیا شما برای نور تو بازی کد نوشتید ؟! یا خود یو دی کی با این کیفیت داره ؟! این تکنیکال دمو رو باید ایپیک منتشر کنه نه شما ! البته این نظر منه .

    شما که میفرمایید متریال بسیار ساده ای استفاده شده و با کلمات بازی میکنید ! لطفا نود ها و توابع استفاده شده در شیدرهای زیر رو برای من توضیح بدید ؟

    http://s2.picofile.com/file/7167538602/5.jpg
    http://s2.picofile.com/file/7167540107/6.jpg

    میخوام بهم ثابت بشه که اینارو خودتون ساختید ! من نمیگم شما دروغ میگید ولی دوست دارم برام اثبات بشه ! لطفا برام اثبات کنید ! ممنون

  • حرفتون رو كاملا قبول دارم و من هم نگفتم بي كيفيت كار بشه! مگر گرشاسب يا تيغ نادر يا عصر پهلوانان بي كيفيت بود؟ در حد خودشون خوب بودند. در مورد مختارنامه هم قبل از اين فيلم مختار تو ايران به خاطر خونخواهيش و همكاريش با ايرانيها معروف بود و ايرانيها دوستش داشتن! اگر در ايران فيلم بسازي كه از تيمور لنگ تعريف كنه هيچكي خوشش نمياد! منظور من اينه و الا صد در صد قبول دارم كه كيفيت حرف اول رو ميزنه! ولي وقتي داستان از خودمون باشه مردم به خاطر داستانش هم كه شده عيبها رو كمتر بها ميدن و از كار حمايت ميكنند البته به شرطي كه خيلي نباشه! در ضمن تروي و ارباب حلقه ها هر دو خيالي هستن ولي تروي واقعي نه اين تحريف شدش مال يونان باستانه و شاهنامه ي خودمونه! دو منظومن به نام ايلياد و اديسه! اينم بگم شايد منظورتون بحث تاريخي در مورد وقوع يا عدم وقوعش باشه كه خيلي بحث برانگيزه ولي در كل هنوز ثابت يا رد نشده! درست مثله رستم خودمون كه معلوم نيست واقعيه يا خيالي! در كل حرفتون رو قبول دارم

  • BEhnam تا حدی باهات موافقم
    اما توجه کن این نکته که ما یه داستان واقعی رو بازسازی کنیم یا داستانی تخیلی رو بسازیم کاملا سلیقه ای هست . مثلا دو فیلم ارباب حلقه ها و تروی . که هردو هم طرفداران خودشون رو داشتند. ولی یکی بر گرفته از واقعیت بود یکی کاملا تخیلی . خوب این که ما کدوم رو دوست داریم کاملا سلیقه ای هست. به نظرم مهم تر از این موضوع چگونگی پیاده سازیه… تا الان شاید هزارتا فیلم راجع به رستم تولید شده خود شما اسم یک کدومشو می دونی ؟ نه…چرا ؟ چون کیفیت نداشته.اما مختار نامه رو همه میشناسن با وجود اینکه قهرمانش ملی نیست ولی به نسبت بقیه فیلمای ایرانی با کیفت تره !!! هیچ چیز جای کیفیت رو نمی گیره

  • شخصیت ویتچر خیلی قدیمیتر از این حرفهاست و یک شخصیت داستانهای مصوره! استفاده از این شخصیتها هم ایرادی نداره اگر بعد استفاده اسمش عوض نشه! ولی در مورد کار باید بگم گرافیگش قشنگه ولی محیطها خیلی غریبند! تو کدوم نمونه ی خارجی این سبک اینقدر محیطها غیر مانوس طرح میشن! اینم که داستانهامون رو بزاریم بریم تا وقتی قوی شیم برگردیم ایده ی خوبی نیست! چون مردم همیشه از بازیایه حماسی در مورد اساطیزشون حمایت کردن! گرشاسب یا عصر پهلوانان! کدومشون شکست خوردن؟! اگر خودمون تو فیلم یا بازی نباشیم که میشه یه اثر خارجی! خوب پس چرا با این کیفیت؟! میریم ویتچر رو میگیریم! فیلمای علی حاتمی رو همه دیدن ولی نه ذوربین و نه تجهیزات خفنی داشت نه داستانش غریبه بود! حدیث مردم بود و به دل هم نشست! داستان رو درست نقل کنید! شخصیتها رو درست طراحی کنید!(نرید پهلوان ایرانی اساظیری با صورت سه تیغه بسازید که خوشتیپ شه در حالیکه در تاریخ باستان مرد بدون ریش پهلوان که سهله! با آبرو هم نبوده!) هیچ ایرادی هم به اون داستانها و شخصیتها وارد نمیشه! شمشیر نادر چه ایرادی داشت؟ راستی کسی میدونه استودیوی پویا آرتس محصول شبگردش چی شد؟

  • به نظر من که به نسبت بقیه کارهای ایرانی در سطح خیلی خوبی کار کردن
    و محیط هاشون هم خیلی جدیده … اصلا موافق نیستم که تو ایران گیم پیشرفت نکرده…نسبت به 5 سال پیش بازی هایی که امروز اومده رو مقایسه کنید…

  • آقا ممنون .حدس میزدم که بازی حمایت نشه(اینجا فقط از بازیای دفاع مقدسی و تاریخی حمایت میکنن)
    حالا نمیدونم اون بازی ارتش های فرازمینی رو چجوری میخواین به دفاع مقدس ربط بدین که حمایت بگیرین 🙂

  • با عرض سلام خدمت شما عزیزان.

    من به عنوان یکی از اعضای استودیوی تیگرا لازم می دونم توضیحاتی رو بدم.
    خوب بود وقتی از طرف این سایت با ما مصاحبه شد و برای بیان اطلاعات وقت صرف کردیم، مسئولین این سایت
    هم برای انتقال اطلاعات دقایقی وقت صرف می کردند تا این که صرفا بخشی از مطالب سایت استودیو را در اینجا کپی کنند.

    ابتدا از حمایت شما دوستان متشکریم.

    تریلری که مشاهده کردید مربوط به پروژه ی بازی “تعهد سیاه” است که یک سال قبل در دست اجرا داشتیم.
    به مدت 2.5-3 ماه، بر روی باری کار شد و حاصل چیزی شد که حالا تریلر آن را مشاهده می کنید.بخش زیادی از این زمان صرف تغییر سبک بازی از تیر اندازی اول شخص که به طور پیش فرض در انجین UDK موجود است به سبک اکشن-ادونچر سوم شخص شد که به این امر اصطلاحا Total Conversion می گویند.
    متاسفانه بنا بر روند داستان جادویی تعهد سیاه فضای کار کافی و حمایت های لازم در ایران موجود نیود و لذا پروژه در همین مقطع متوقف شد.
    آنچه که تا اینجا حاصل شد “Technical Demo” نامیده شد.
    تکنیکال دمو صرفا بیانگر ویژگی های تکنیکی ساخته شده است که در این دمو آنها را مشاهده کردید (اسامی تکنیکها درتریلر موجود است) لذا این تریلر هیچ گونه هدفی از معرفی بخش مفهومی کار ندارد و تنها ویژگی های تکنیکال را بیان می کند.
    کاراکتر،شمشیر،دشمن و محیط همگی برای تست ساخته شده بودند و با اتمام مرحله پیش تولید و ورود به مرحله تولید باید طراحی های اصلی انجام می گرفت که متاسفانه پروژه متوقف شد.

    در پاسخ به یکی از عزیزان باید گفت متاسفانه بسیار مشاهده شده دوستان دو مفهوم کاملا متفاوت متریال و تکسچر را باهم اشتباه میگیرند که به نظر می رسد یک بار دیگر این اشتباه رخ داده است ! متریال جنس ماده است و تکسچر بافت و طرحی است که بر روی شی نقش می بندد.
    متریال های سنگ، متریال های بسیار ساده ای هستند و کافی است تا نور تابیده شده به آنها بر روی سطح کنترل شده و با استفاده از تکنیکی لایه ای از غبار بر روی سنگ هنگامی که از کنار به آن نگاه می کنیم به وجود آید، بنابراین نیازی به کپی برداری از منبعی برای چنین متریال ساده ای نیست.
    تکسچر هم برای هر شی جدید بنا به حالت خاص UVMap تغییر میکند که باید تکسچر توسط طراح برای همان شی ساخته شود.
    این که چگونه واژه دموی تکنیکال در مورد یک بازی یادآور ساخت گیم انجین می شود ما هم نمی دانیم و پس از مدتی فکر کردن به نتیجه ای نرسیدیم !
    بسیار باعث مسرتمان خواهد شد اگر کسی از دوستان درختان به کار رفته در این دمو را در بین درختان آماده آنریل به مامعرفی کند !
    تمامی کانتنت های به کار رفته در این دمو (هم قابل بازی، هم تریلر) ساخت تیم بازی سازی استودیوی تیگرا است.

    لازم به ذکر است این استودیو در حال حاضر بازی “ارتش های فرازمینی” با معادل انگلیسی “E.T Armies” را در دست اجرا دارد.

    جهت کسب اطلاعات می توانید از این دو منبع استفاده نمایید :

    http://www.TigraStudio.com
    http://www.facebook.com/ETArmies

    و یا با این E-Mail مکاتبه کنید :
    info@tigrastudio.com

    موفق باشید.

    • آقای اسرافیلیان عزیز
      ممنون از پاسخگوئی شما
      اگر گفتگویی با شما انجام شده، احتمالا توسط گزارشگر سایت بوده و بنده اطلاعی از آن نداشته ام
      مطمئنا اگر مصاحبه ای هم انجام شده باشد، به زودی بر روی سایت قرار خواهد گرفت.

      موفق باشید

  • ایراداتی در طراحی کاراکتر و بعضی از تکسچرها و طراحی محیط دیده میشه اما بطور کلی نسبت به سایر بازیهای ایرانی سه بعدی خوب پیش رفتن و نقاط قوت بازی بیشتر از نقاط ضعفش بود من که خوشم اومد و تبریک میگم به تیم سازندش البته به قول دوستان کاراکتر خیلی شبیه ویچر شده و امیدوارم این فقط نمونه تستی کاراکتر باشه…

  • همه چیز عالی بود بجز صورتش. قیافش عینهو چینیا بود. حتی زرد رنگ هم بود قیافش.

    بیشتر بهش میخورد سبکش RPG‌باشه

  • سلام

    یه جوری گفتی دموی تکنیکال فکر کردم اینجین نوشتن ! این که UDK هست و حتی متریال های سنگاش هم مال خود یو دی کی هست و همینطور درختاش . از گیم پلی چیزی نشون میدادن خوب بود .

    ولی در کل خسته نباشن و ممنون بابت این پست .

  • کارشوووووووون عالیه…..یعنی از این بهتر نمیشه….هرچقدر تشویق و تمجید و تعریف کنم کمه…..با اینکه تیم تازه کار و جوونی هستن و با وجود خیلی از محدودیتا خیلییییی محشر کردن…..آفرین براشون کمه…..بچه ها خسته نباشید بهتون افتخار میکنم و مطمئنم که آینده ی فوق العاده درخشانی در انتظارتونه…..پرچم رو بالا بردین…. من خودم تقریبا به همه ی غرفه های بازی نمایشگاه سر زدم و میتونم به جرآت بگم که تنها غرفه ای که بنظرم بی نظیر بود شما بودین…..آفففففففففففففرررررررررررررررییییییییین….تبریک میگم بهتون…..

  • توی نمایشگاه با سازندگان بازی صحبت کردم. تاریخ ساخت این دمو قبل از تاریخ انتشار Witcher2 بوده! شاید Witcher از این رفقای ما تقلید کرده، باشه اما برعکسش امکان نداره:D

  • گراقیکش خوب هست اما شخصیتش خیلی بده .برا مثال : سرش عین WITHCER هست حرکات شمشیر هم عین شاهزاده ایرانی 2 . نمره من به این بازی با توجه به بازی های ایرانی 8/10 و با توجه به بازی های جهانی 3/10

  • آفرین به سازندگانشون. اما طراحی کارکتر ها خیلی به ویچر 1.2 نزدیکه .قیافه طرف یکم ایرانی تر بود بدک نبود . استفاده از رنگ های مختلف کمه .

  • ایول دمشون گرم.من که خیلی حال کردم.
    بهشون تبریک میگم و تشکر میکنم ازشون که نیومدن این گیم پلی رو روی یه بازی تاریخی پیاده کنن.چون در حال حاضر تمام بازیایی که راجع به تاریخ و اساطیر ما ساخته شدن بیشتر اون طرف رو خرابش کردن تا اینکه به درستی معرفیش کنن.
    به نظر من تا وقتی که به اندازه ای از توان نرسیدیم نباید سراغ ساخت بازی در مورد اساطیر و شخصیت های تاریخیمون بریم چون گند میزنیم به اون شخصیت تاریخی.
    با تشکر
    (البته من این تریلر رو جای دیکه دیده بودم 🙂 )